Termeni și Condiții Generale (Actualizat 2025)
1. Definiții, Introducere și Acceptarea Termenilor
1.1. Părțile contractante. Termenii “maghost”, “Furnizor” sau “noi” desemnează MAGIT’ST SRL, în calitate de furnizor al serviciilor de găzduire și domenii. Termenii “Client” sau “Utilizator” desemnează orice persoană fizică sau juridică ce vizitează site-ul maghost.ro sau utilizează serviciile noastre.
1.2. Acceptarea condițiilor. Utilizarea în orice mod a site-ului nostru sau comandarea serviciilor echivalează cu acceptarea integrală a acestor Termeni și Condiții, inclusiv a eventualelor modificări ulterioare. În cazul neacceptării oricărei prevederi, trebuie să încetați imediat accesarea site-ului și/sau utilizarea serviciilor.
1.3. Politica de confidențialitate. Protejăm datele cu caracter personal ale clienților conform legislației în vigoare (inclusiv GDPR) și politicii noastre de confidențialitate. La crearea unui cont sau plasarea unei comenzi, anumite date personale vor fi colectate și prelucrate conform Politicii de Confidențialitate . Prin acceptarea Termenilor de față, confirmați că ați citit și Politica de Confidențialitate și sunteți de acord cu prelucrarea datelor în condițiile menționate.
2. Politica de Conținut
Pentru a asigura utilizarea legală și etică a serviciilor noastre de găzduire, clienții se obligă să nu folosească serverele maghost pentru a publica sau transmite conținut ilegal ori nepotrivit. Este strict interzisă găzduirea sau facilitarea (prin link-uri) a oricăror materiale care:
- Încalcă drepturile de proprietate intelectuală ale oricăror terți (copyright, mărci comerciale, patente etc.).
- Conțin materiale obscene, pornografice sau cu caracter explicit violent.
- Conțin declarații defăimătoare, calomnioase sau aduc atingere reputației altor persoane.
- Promovează ura, discriminarea sau au caracter rasist/xenofob.
- Conțin viruși, troieni, malware sau orice cod informatic similar care poate provoca daune.
- Conțin software piratat ori informații care promovează pirateria software sau activități de hacking/cracking.
De asemenea, este interzisă utilizarea serverelor noastre exclusiv ca spațiu de stocare pentru fișiere de mari dimensiuni (ex. depozit de fișiere video, audio, imagini) fără legătură cu un site web activ. Găzduirea de conținut pentru adulți (pornografie), materiale care facilitează sau încurajează activități ilegale (ex: hacking, fraudă) sau distribuirea de fișiere fără drept (warez) este interzisă în mod expres. Clienții înțeleg că orice cont găzduit care încalcă această politică de conținut va fi suspendat imediat ce încălcarea este descoperită, iar maghost își rezervă dreptul de a elimina conținutul neconform fără notificare prealabilă. Conturile suspendate din cauza încălcării politicii de conținut sau a utilizării acceptabile nu vor fi eligibile pentru rambursare.
3. Utilizare Acceptabilă și Scripturi Interzise
Pentru menținerea stabilității și securității platformei de hosting, este interzisă rularea pe serverele noastre a următoarelor tipuri de scripturi sau aplicații :
- Scripturi proxy sau anonimizatoare – servicii care redirecționează traficul și pot fi folosite pentru navigare anonimă.
- Scripturi pentru IRC (Internet Relay Chat) – de exemplu, boti sau servere IRC, care pot afecta securitatea rețelei.
- Scripturi de “top site” – aplicații care listează și ierarhizează site-uri web și consumă resurse excesive.
- Scripturi de jocuri online – servere de jocuri sau scripturi asociate (exceptând jocurile foarte ușoare, ex. mici jocuri Flash).
- Scripturi de mailer nesecurizate – orice aplicație pentru trimitere în masă a emailurilor (mail bomber, mass mail) sau formulare de e-mail neprotejate adecvat.
- Trackere de torrente – scripturi pentru indexarea sau urmărirea fișierelor torrent.
- Chat room-uri publice sau scripturi de chat WAP – aplicații de chat care consumă foarte multe resurse de server.
- Scripturi tip shell (ex: PHP Shell) – scripturi ce permit execuția de comenzi în sistem (similare unui terminal), care pot fi folosite abuziv.
Orice altă aplicație sau proces care aduce prejudicii serverelor sau afectează negativ funcționarea acestora este de asemenea interzisă. Activitățile ce cauzează încărcarea excesivă a serverului (de exemplu: utilizarea procesorului peste limite normale, interogări SQL extrem de frecvente sau de lungă durată, trimiterea masivă de emailuri) sunt considerate abuz de resurse și pot conduce la suspendarea serviciului. Maghost definește limite rezonabile pentru consumul de resurse pe conturile de shared hosting – de exemplu, utilizarea continuă a peste ~5% CPU, ~5% memorie RAM sau ~1.5% resurse MySQL ale serverului poate fi considerată abuzivă. În astfel de situații, ne rezervăm dreptul de a restricționa sau suspenda contul implicat pentru a proteja ceilalți clienți de pe server.
4. Politica Anti-SPAM și Utilizarea Serviciilor de E-mail
4.1. Interdicția de SPAM. Este strict interzisă utilizarea serviciilor noastre pentru transmiterea de mesaje comerciale nesolicitate (SPAM) sau a oricăror e-mailuri în masă nesolicitate, în scopul promovării unor site-uri sau servicii, indiferent dacă trimiterea se realizează prin serverele noastre sau prin servere terțe, în beneficiul unui site găzduit la noi. Descoperirea unor activități de spam va conduce la suspendarea sau anularea imediată a contului de găzduire , fără drept de rambursare pentru perioada neutilizată.
4.2. Liste de email permise. Operarea listelor de e-mail (ex: newsletter) este permisă doar dacă destinatarii s-au înscris explicit pentru a primi acele mesaje ( opt-in ) și fiecare mesaj conține o opțiune clară de dezabonare (link sau instrucțiuni de retragere din listă). Clientul este responsabil să se asigure că listele sale de corespondență respectă GDPR și legislația anti-spam aplicabilă.
4.3. Limitări tehnice la trimiterea de e-mailuri. Fiecare cont de găzduire shared are o limită automată privind numărul de e-mailuri ce pot fi expediate într-un interval de timp, pentru a preveni abuzurile și impactul negativ asupra serverului. Impunem, în general, o limită de maxim 300 de email-uri pe oră per cont (dacă nu se specifică altfel pentru un anumit pachet de găzduire). Trimiterile care depășesc această limită pot fi blocate automat de server. (Notă: maghost impune o limită de 400 emailuri/60 minute la găzduire, respectiv 50 emailuri/oră pentru scripturi neautentificate; maghost își rezervă dreptul de a ajusta propriile limite și le va comunica în specificațiile serviciului.) De asemenea, pe pachetele de găzduire shared nu este permisă trimiterea de newslettere sau campanii de emailing în masă (în afara listelor de distribuție permise de mai sus).
Orice încălcare a politicii anti-spam va atrage sancțiuni imediate , incluzând suspendarea contului. În cazul unor abateri repetate sau severe, ne rezervăm dreptul de a rezilia definitiv serviciul clientului vinovat.
5. Utilizarea Resurselor Serverului
Resursele serverelor partajate (shared) sunt împărțite între mai mulți clienți, de aceea există politici stricte de utilizare echitabilă ( Fair Use ).
5.1. Monitorizare și prevenire a abuzului. Monitorizăm în permanență consumul de resurse (CPU, RAM, I/O, lățime de bandă etc.) al conturilor de găzduire. Dacă un cont consumă în mod constant sau la un moment dat o cantitate neobișnuit de mare de resurse, vom contacta clientul pentru a discuta situația și pentru a identifica soluții (optimizare, upgrade de serviciu etc.). În situația în care un cont cauzează degradarea severă a performanței serverului – de exemplu consum excesiv de memorie, procesor sau trafic de rețea – maghost își rezervă dreptul de a suspenda temporar contul respectiv sau de a dezactiva scripturile problematice fără o notificare prealabilă imediată , pentru a asigura funcționarea corespunzătoare a serverului și a proteja ceilalți clienți. (Vom informa totuși clientul ulterior cu privire la acțiunile întreprinse și motivele.)
5.2. Soluții pentru consum ridicat. Clientul are responsabilitatea de a urmări notificările legate de consumul de resurse și poate solicita upgrade-ul pachetului sau creșterea temporară a resurselor alocate, dacă site-ul său necesită mai mult decât oferă pachetul curent. Este recomandat ca aceste solicitări să fie făcute în avans , înainte ca resursele să fie epuizate, pentru a evita întreruperi de serviciu prin suspendare automată.
5.3. Lățime de bandă (trafic) la VPS/Servere dedicate. Serverele VPS și serverele dedicate beneficiază în general de un port de conectare de până la 1 Gbps. Lățimea de bandă alocată lunar este, însă, limitată de o utilizare rezonabilă definită la aproximativ 5 TB pe lună (dacă nu este prevăzut altfel în oferta comercială). În cazul depășirii acestui prag (5 TB/lună), Furnizorul își rezervă dreptul fie de a percepe costuri suplimentare pentru traficul, fie de a limita temporar lățimea de bandă disponibilă pentru acel server. Dacă clientul nu achiziționează lățime de bandă adițională și consumul rămâne constant peste limita rezonabilă (de exemplu, peste 100 Mbps constant), conexiunea serverului poate fi restricționată permanent la ~50 Mbps până la resetarea lunară a traficului sau până la upgrade.
5.4. Limitări speciale la găzduirea shared. Pachetele de găzduire shared (inclusiv reseller) au limitări suplimentare pentru a preveni abuzul:
- Mărimea fișierelor: Nu este permisă stocarea fișierelor individuale mai mari de 500 MB pe conturile de shared hosting (inclusiv fișiere log). Acest serviciu nu este destinat pentru backup extern, depozit de fișiere media de mari dimensiuni sau arhivare de date brute.
- Tipuri de servicii nepermise pe shared: Nu se pot utiliza conturile shared pentru streaming radio/video, găzduire de fișiere pentru partajare (file sharing), site-uri de tip image hosting, servicii de găzduire gratuită pentru alți utilizatori sau platforme WordPress MU (rețea multisite publică). Aceste activități consumă resurse disproporționat și pot afecta stabilitatea serverului.
- Limitări de viteză: Pachetele de găzduire shared au o limită de bandă de ~30 Mb/s per cont, pentru a asigura o distribuție echitabilă a lățimii de bandă între toți utilizatorii serverului.
- CloudLinux și resurse alocate: Folosim tehnologia CloudLinux pentru a izola conturile și a impune limite prestabilite de resurse per cont (CPU, memorie RAM, procese simultane, etc.) în funcție de pachetul achiziționat. De exemplu, un cont poate fi limitat implicit la un număr maxim de procese simultane (ex: 20), o cantitate de RAM (ex: 1-2 GB) și un procent din puterea CPU (ex: 20-50% dintr-un nucleu) – aceste valori variază în funcție de pachetul de găzduire ales și sunt dimensionate astfel încât utilizarea normală a site-urilor să nu depășească limitele recomandate. Dacă un cont atinge în mod regulat aceste limite, este un indiciu că ar trebui trecut la un pachet superior.
În toate cazurile de suprasolicitare a resurselor , maghost va încerca să notifice clientul și să ofere soluții (optimizare, upgrade). Totuși, pentru protecția infrastructurii, ne rezervăm dreptul de a acționa imediat (prin limitare sau suspendare temporară) dacă situația impune intervenție urgentă pentru stabilitatea sistemului.
6. Obligațiile și Responsabilitățile Clientului
6.1. Acuratețea datelor de contact. Clientul are obligația de a furniza informații de contact corecte și actualizate la crearea contului (nume complet, adresă, telefon, email etc.) și de a actualiza prompt aceste informații ori de câte ori intervin schimbări. Maghost nu poate fi tras la răspundere pentru probleme de comunicare sau notificări neprimite ca urmare a neactualizării de către client a datelor de contact.
6.2. Securitatea autentificării. Clientul este responsabil pentru păstrarea confidențialității datelor de acces la contul său (nume de utilizator, parolă) și a altor informații sensibile (chei API, token-uri de securitate etc.). Orice activitate desfășurată din contul clientului este prezumată a fi autorizată de acesta. Recomandăm folosirea de parole complexe și schimbarea lor periodică. Maghost nu răspunde pentru prejudiciile rezultate din accesul neautorizat la contul unui client, dacă acest acces a fost posibil din cauza neglijenței clientului în protejarea credențialelor.
6.3. Conținutul și backup-urile proprii. Clientul este pe deplin responsabil de conținutul găzduit în contul său (fișierele site-ului, bazele de date, emailurile stocate etc.), precum și de eventualele prejudicii cauzate de acel conținut altor părți. De asemenea, deși Furnizorul implementează soluții de backup (vezi Secțiunea 8), clientul are responsabilitatea de a menține copii de siguranță proprii ale datelor importante.
6.4. Respectarea legilor. Clientul se obligă să folosească serviciile maghost doar în scopuri legale . Orice utilizare a serviciilor care încalcă legile aplicabile (din România, UE sau legile internaționale aplicabile în funcție de natura conținutului) constituie o încălcare a prezentelor Termeni. Clientul va despăgubi și exonera maghost (inclusiv angajații și colaboratorii săi) de orice răspundere rezultată din pretenții ale terților cauzate de utilizarea serviciilor de către client în mod ilegal sau contrar Termenilor de față.
7. Limitarea Răspunderii Furnizorului
7.1. Exonerarea pentru întreruperi și pierderi de date. Maghost depune toate eforturile pentru a oferi servicii de calitate, însă nu poate fi considerat responsabil pentru daunele directe sau indirecte cauzate de indisponibilitatea temporară a serverelor , oricare ar fi motivul acesteia. Această exonerare de răspundere include, dar nu se limitează la, situații precum pierderea de date, deteriorarea datelor sau întreruperi în activitatea economică a clientului survenite ca urmare a downtime-ului sau a problemelor tehnice. De asemenea, maghost nu va fi responsabil pentru daune provocate de coruperea sau ștergerea datelor găzduite pe serverele sale. Serviciile sunt furnizate clientului după principiul “așa cum sunt” și “atât cât sunt disponibile”, fără nicio garanție expresă sau implicită din partea Furnizorului privind potrivirea pentru un anumit scop sau neîntreruperea absolută a funcționării.
7.2. Limită maximă a despăgubirilor. În orice situație în care, prin absurd, maghost ar fi găsit răspunzător față de client pentru orice prejudiciu legat de utilizarea serviciilor, răspunderea totală a Furnizorului se limitează cumulativ la suma tarifelor plătite de client către maghost pentru serviciul afectat, pe durata de timp în care s-au produs daunele respective. Clientul înțelege și acceptă că această limitare reprezintă un element esențial al acordului comercial.
7.3. Forța majoră. Maghost nu își asumă răspunderea pentru neîndeplinirea obligațiilor asumate, dacă aceasta se datorează unor evenimente de forță majoră sau caz fortuit (inclusiv, dar fără a se limita la: calamități naturale, conflicte armate, atacuri cibernetice grave, pene extinse de curent sau întreruperi ale rețelelor de comunicații, restricții guvernamentale etc.). În astfel de cazuri, obligațiile afectate vor fi suspendate pe perioada evenimentului de forță majoră, urmând a fi reluate normal după încetarea acestuia.
7.4. Indemnizație (Despăgubirea Furnizorului). Clientul este de acord să apere, să despăgubească și să exonereze maghost, angajații, partenerii și colaboratorii săi de orice revendicări, costuri, acțiuni, pierderi sau cereri (inclusiv onorarii avocațiale rezonabile) formulate de terți, care decurg din utilizarea necorespunzătoare sau ilegală a serviciilor de către client. Aceasta include, de exemplu, situațiile în care conținutul găzduit de client încalcă drepturile altcuiva sau dacă de pe serverul clientului se lansează atacuri informatice către terți.
8. Backup-ul Datelor și Pierderea Informațiilor
8.1. Backup-uri efectuate de maghost. Pentru serviciile de găzduire shared și reseller, maghost efectuează copii de siguranță (backup-uri) periodice ale datelor, ca măsură suplimentară de protecție. În mod obișnuit, realizăm backup zilnic al fișierelor, bazelor de date și mesajelor de email și le stocăm într-o locație securizată separată (server de backup extern). Copiile sunt păstrate pentru o perioadă de minim 7 zile înainte de rotație. Important: aceste backup-uri sunt oferite ca o facilitate suplimentară și nu constituie o garanție contractuală . Deși vom face eforturi rezonabile să asigurăm integritatea și disponibilitatea copiilor de siguranță, maghost nu garantează în mod expres că backup-urile vor fi intacte, actuale sau potrivite pentru restaurare în orice moment.
8.2. Recomandare pentru clienți. Recomandăm ferm tuturor clienților să descarce și să mențină propriile backup-uri actualizate ale site-urilor și bazelor de date, folosind instrumentele puse la dispoziție în panoul de control (ex: funcția de Backup din cPanel/Plesk). Aceasta este o bună practică de siguranță, mai ales înainte de a efectua modificări majore pe site.
8.3. Backup pentru VPS și Servere Dedicate. Pentru serviciile de tip VPS neadministrat și server dedicat neadministrat, backup-urile nu sunt incluse implicit , exceptând cazul în care acest lucru este specificat în mod expres în oferta comercială sau a fost achiziționat separat. Clienții care dețin VPS-uri sau servere dedicate sunt responsabili să își configureze propriile soluții de backup (independent sau prin achiziționarea unui plan de backup de la maghost, dacă disponibil). Dacă un plan de backup este inclus sau achiziționat, este responsabilitatea clientului să monitorizeze periodic și să se asigure că mecanismul de backup funcționează corect pe serverul său.
8.4. Limitarea responsabilității la backup. Furnizorul nu poate fi considerat responsabil pentru pierderea sau alterarea informațiilor găzduite, în măsura în care aceasta a rezultat din acțiunile sau omisiunile clientului ori din erori ale aplicațiilor care nu țin de serviciul de bază oferit de Furnizor. De exemplu, panoul de control de găzduire (cPanel/Plesk) sau alte scripturi terțe instalate de client nu sunt dezvoltate de maghost, așadar eventualele erori ale acestora care duc la pierderi de date nu intră în răspunderea noastră.
9. Garanția de Uptime (Disponibilitate a Serviciului)
Maghost se angajează să furnizeze servicii de găzduire fiabile, țintind o disponibilitate (uptime) de 99,9% pentru serverele sale, calculată ca medie pe parcursul unui an calendaristic. Aceasta înseamnă că serverele noastre nu ar trebui să aibă întreruperi mai mari, cumulat, de ~0.1% din timp (aprox. 8h 45min pe an).
9.1. Situații exceptate. Garanția de uptime nu se aplică în anumite situații de excepție, în care indisponibilitatea nu depinde direct de controlul nostru sau face parte din administrarea normală a infrastructurii. Exemple de excepții includ:
- Forță majoră și cauze externe: evenimente imprevizibile precum războaie, revolte, calamități naturale (cutremure, inundații), incendii, pandemii, atacuri cibernetice majore (viruși, hacking de amploare) sau căderi globale ale rețelelor de comunicații și energie, ori orice alte situații în care maghost nu poate influența cursul evenimentelor.
- Întreținere planificată: ferestrele de mentenanță anunțate (de obicei în prealabil) pentru upgrade-uri de hardware sau software, aplicarea de patch-uri critice, reconfigurări de rețea etc. Aceste operațiuni pot necesita opriri temporare ale serviciilor pentru a asigura stabilitatea și securitatea pe termen lung a infrastructurii. De asemenea, pot exista intervenții neplanificate, dar critice (ex: remedieri de urgență pentru vulnerabilități sau prevenirea unor avarii iminente); și acestea sunt exceptate dacă sunt efectuate într-un interval rezonabil.
- Probleme de DNS sau Internet în afara controlului nostru: disfuncționalități ale sistemului de nume de domeniu (DNS) care nu sunt cauzate de configurațiile maghost, erori ale registrarilor sau ale sistemelor DNS internaționale, precum și congestii majore sau întreruperi pe segmente ale internetului global pe traseul dintre utilizator și serverele noastre.
- Conexiunea și echipamentele clientului: probleme de acces ale clientului care țin de furnizorul său de internet, de configurația software/hardware a stației sale, erori locale de rețea, parole uitate, configurări greșite ale site-ului găzduit ș.a. Acestea nu constituie downtime al serverelor noastre și deci nu intră sub incidența garanției de uptime.
9.2. Remedii pentru uptime insuficient. Dacă un client consideră că serviciul său a avut un uptime sub cel garantat din cauze imputabile maghost, acesta poate semnala situația echipei de suport. Reclamația va fi analizată și, dacă se confirmă încălcarea garanției (în condițiile stipulate mai sus), maghost poate oferi clientului o compensație sub forma prelungirii perioadei de abonament (credit) proporțional cu durata cumulată a indisponibilității peste nivelul garantat. Această compensație este unicul remediu oferit clientului pentru nerespectarea garanției de uptime și nu se aplică dacă indisponibilitatea se datorează cauzelor exceptate sau întreținerilor anunțate.
10. Restricții Tehnice Speciale
Pentru a asigura integritatea tehnică a serverelor, maghost impune următoarele reguli suplimentare privind utilizarea unor funcționalități tehnice:
- Procese de fundal (background processes): Nu este permisă rularea continuă, pe serverele noastre, a programelor sau proceselor care consumă resurse în fundal, în afara celor necesare pentru funcționarea normală a site-ului web al clientului. Aplicațiile concepute să ruleze permanent în background (de exemplu daemoni personalizați, crawlere care rulează constant, mineri de criptomonedă etc.) sunt interzise. Sunt permise însă programe/utilitare care rulează ocazional în background ca extensie a site-ului web (de pildă un script care procesează periodic anumite date), atâta timp cât acestea respectă celelalte politici de resurse și securitate.
- Cron Jobs: Este permisă programarea de sarcini automatizate (cron jobs) pe serverele noastre, dar nu la un interval mai mic de 15 minute între execuții. Orice script setat să ruleze la intervale foarte frecvente (sub 15 minute) poate fi dezactivat de noi fără preaviz. Recomandăm folosirea unor intervale mai mari (ex: 30 minute sau mai mult) pentru cron acolo unde este posibil, pentru a evita încărcarea inutilă a serverului.
- Scripturi CGI și altele similare: Clienții pot utiliza scripturi CGI, Perl, Python, PHP etc. pe conturile lor, acestea fiind incluse ca parte a serviciilor de găzduire. Totuși, dacă un astfel de script (în special unul realizat de client) afectează în mod negativ performanța serverului sau integritatea rețelei, maghost își rezervă dreptul de a opri sau restricționa execuția acelui script fără preaviz . Clienții sunt încurajați să optimizeze scripturile proprii și să evite codul ineficient sau nesigur.
- Chat room-uri: Nu este permisă instalarea sau folosirea de aplicații de tip chat room care să ruleze pe serverele de shared hosting maghost. Astfel de aplicații (ex: scripturi de chat IRC-like, shoutbox-uri intensive) consumă resurse semnificative și pot destabiliza serverul. (Această interdicție nu se aplică soluțiilor de chat terțe care folosesc serverele furnizorilor respectivi – de exemplu, un widget de chat ce se conectează la un server extern este permis).
- Software suplimentar la cerere: Infrastructura serverelor maghost vine cu un mediu standardizat (stack software prestabilit: versiuni de PHP/Java/Python, baze de date, extensii uzuale etc.). În cazul în care un anumit script al clientului necesită instalarea sau activarea unor programe ori module software suplimentare pe server, maghost nu este obligat să onoreze această cerere. Vom analiza solicitările de acest tip și vom decide la discreție dacă instalarea respectivului software este fezabilă și benefică fără a compromite stabilitatea sau securitatea serverului. În mod similar, cererile de modificare a unor parametri globali (ex: mărirea limitelor PHP ini_set, modificarea versiunilor de software) vor fi evaluate de la caz la caz.
- Upgrade/downgrade de resurse: Orice solicitare de upgrade de pachet (trecere la un plan superior cu mai multe resurse) sau downgrade sau modificare a resurselor alocate unui cont ar trebui făcută cu cel puțin 24 de ore înainte de momentul dorit al modificării. Maghost va procesa aceste cereri cât mai prompt posibil, însă nu își asumă răspunderea pentru eventuale întreruperi sau limitări ale serviciului în cazul în care resursele unui cont se epuizează înainte ca upgrade-ul să fie efectiv. Clientul poate verifica în orice moment consumul și resursele alocate din panoul de control (cPanel, Plesk etc.).
11. Durata Contractului de Servicii
11.1. Începerea contractului . Contractul pentru furnizarea serviciilor maghost (găzduire, domenii etc.) intră în vigoare la data activării serviciului, respectiv la data la care plata inițială este confirmată de procesatorul de plăți sau de bancă. Activarea serviciului are loc de regulă imediat sau în termen de câteva ore de la confirmarea plății, în funcție de tipul serviciului și de eventualele verificări necesare.
11.2. Perioada contractuală. Serviciile sunt furnizate pe o perioadă determinată, aleasă de client la momentul comenzii – de exemplu: lunar (1 lună), trimestrial (3 luni), semestrial (6 luni), anual (12 luni) sau alt interval disponibil în ofertă. Perioada contractului începe la activare (conform 11.1) și durează până la data expirării serviciului, care corespunde perioadei plătite în avans.
11.3. Reînnoirea contractului. La finalul fiecărei perioade contractuale, serviciul poate fi reînnoit pentru o perioadă identică (sau diferită, dacă opțiunile permit), cu condiția achitării în termen a facturii proforme de reînnoire. Maghost trimite de obicei notificări prin e-mail privind reînnoirea, cu cel puțin 30 zile înainte de data scadenței serviciului. Responsabilitatea de a reînnoi serviciul înainte de expirare revine clientului; neplata la timp echivalează cu dorința de a lăsa contractul să expire. Dacă clientul achită factura de reînnoire înainte de data scadenței sau până cel târziu la data scadenței, contractul se prelungește automat pentru o nouă perioadă egală cu cea anterioară, în continuarea celei vechi (fără întrerupere de serviciu).
12. Încetarea și Rezilierea Contractului
12.1. Rezilierea la inițiativa clientului. Clientul are dreptul de a rezilia (înceta) contractul oricând, din orice motiv, prin transmiterea unei solicitări scrise de încetare către maghost (de exemplu, prin email la departamentul de suport sau printr-un tichet de asistență din panoul de client). Pentru a evita facturarea nedorită a următoarei perioade, cererea de reziliere trebuie trimisă cu minimum 30 zile înainte de data scadentă a următoarei perioade de facturare. Rezilierea va produce efect la expirarea perioadei deja plătite. Dacă clientul solicită încetarea înainte de expirarea perioadei curente (reziliere anticipată), sumele achitate în avans nu sunt rambursabile (cu excepția situațiilor acoperite de garanția de rambursare de 30 de zile – vezi Secțiunea 18).
12.2. Rezilierea de către Furnizor. Maghost își rezervă dreptul de a rezilia unilateral contractul cu un client, cu notificare prealabilă, în oricare dintre următoarele cazuri:
- Neplata serviciilor: Dacă clientul nu achită facturile emise pentru servicii în termen de 15 zile de la scadență (sau în termenul specificat în factură dacă e diferit), iar întârzierea persistă chiar și după notificări repetate, maghost poate decide suspendarea și ulterior rezilierea serviciului pentru neplată. (Vezi și Secțiunea 15 privind suspendarea pentru neplată.)
- Încălcarea gravă sau repetată a Termenilor: Dacă clientul încalcă în mod grav prevederile prezentului acord (de exemplu, implicare în activități ilegale, spam masiv, atacuri informatice, etc.) sau încalcă în mod repetat Termenii și Condițiile (chiar și după ce a fost avertizat anterior), Furnizorul poate rezilia contractul în mod anticipat. În funcție de gravitatea situației, rezilierea poate fi imediată (în special pentru încălcări grave ce pun în pericol infrastructura sau alți utilizatori).
- Activități ilegale sau abuzive: Dacă se constată că prin intermediul serviciilor furnizate clientul desfășoară activități ilegale (ex: phishing, distribuție de conținut ilegal, fraudă informatică) sau abuzive care afectează integritatea și performanța serviciilor oferite (ex: folosirea serviciului pentru a ataca alte sisteme, încărcarea intenționată a serverelor etc.), contractul poate fi reziliat unilateral de către maghost. Astfel de situații constituie totodată și motive de suspendare imediată, înaintea rezilierii, pentru a limita daunele.
În caz de reziliere din inițiativa Furnizorului pe motive imputabile clientului (precum cele de mai sus), sumele achitate în avans de către client nu vor fi rambursate , iar clientul poate fi răspunzător pentru prejudiciile cauzate maghost sau terților prin acțiunile sale.
12.3. Încetarea automată la expirare. Dacă un serviciu ajunge la data expirării și nu a fost reînnoit (nu a fost achitată factura proformă de prelungire până la termenul scadent), contractul se consideră încetat de drept la data expirării perioadei plătite . Începând cu acea dată, maghost va suspenda serviciul și are dreptul să ștergă definitiv toate datele asociate contului respectiv, fără vreo altă notificare și fără vreo obligație față de client. Notă: Vom trimite notificări periodice înainte de expirare, conform Secțiunii 11.3, tocmai pentru a preveni ștergerea neintenționată a datelor.
12.4. Ștergerea datelor după reziliere. În cazul oricărei încetări a contractului (fie prin reziliere anticipată, fie prin ne-reînnoire), maghost nu este obligat să păstreze datele clientului mai mult decât durata legală minimă (dacă există asemenea obligații, ex. log-uri conform legii), și are dreptul să elimine conținutul găzduit. După ștergere, datele nu vor mai putea fi recuperate. Excepție: Dacă există un acord separat cu clientul pentru servicii de backup arhivă sau dacă legislația impune reținerea anumitor informații (ex: evidențe contabile, facturi) pe o perioadă determinată.
12.5. Dreptul de retenție (pentru echipamente colocate). (Aplicabil doar dacă maghost oferă servicii de colocare echipamente în Data Center-ul propriu – în prezent, focusul nostru este pe servicii virtuale și dedicate.) În cazul serviciilor de colocare servere, dacă clientul întârzie plata peste 30 de zile de la scadență, Furnizorul poate suspenda accesul la echipamentele colocate și le poate reține până la achitarea integrală a sumelor datorate, în baza dreptului de retenție prevăzut de Codul Civil. Dacă datoria depășește 60 de zile, Furnizorul are dreptul legal să inițieze demersuri pentru recuperarea creanțelor, inclusiv valorificarea echipamentelor clientului (vânzare) conform procedurilor de executare silită, pentru a acoperi sumele restante. (Aceste prevederi se aplică doar clienților cu contracte de colocare hardware, nu serviciilor de găzduire shared/VPS.)
13. Notificări și Comunicări
Maghost (prin departamentele sale de vânzări, suport, marketing) își rezervă dreptul de a transmite clienților notificări, alerte și comunicări comerciale legate de serviciile oferite. Aceste comunicări includ, dar nu se limitează la: notificări privind expirarea și reînnoirea serviciilor, anunțuri despre întreruperi programate, actualizări de securitate, modificări ale termenilor sau politicilor, precum și oferte promoționale ori informații din partea unor terți parteneri, care considerăm că pot fi utile utilizatorilor. Orice comunicare de marketing va respecta opțiunile exprimare de client (ex: dacă v-ați exprimat consimțământul sau v-ați abonat la newsletter). Clienții pot oricând opta să nu mai primească comunicări de marketing, însă nu pot renunța la primirea notificărilor esențiale privind funcționarea serviciilor sau a celor impuse de derularea contractului (ex: facturi, alerte de expirare, anunțuri de securitate).
14. Termene de Plată și Facturare
14.1. Plată în avans. Clientul este de acord să achite contravaloarea serviciilor maghost în avans , pentru întreaga perioadă de servicii contractată (facturare recurentă în sistem pre-paid). De exemplu, pentru un abonament lunar se achită lunar în avans, pentru un abonament anual se achită anual în avans etc. Prima plată se efectuează la comanda inițială, iar plățile ulterioare la fiecare scadență, conform facturilor proforme emise.
14.2. Emiterea facturilor și termenul de plată. Facturile proforme (sau de reînnoire) vor fi transmise clientului prin email (la adresa de contact înregistrată) și vor fi disponibile și în contul de client (portalul de administrare). De regulă, factura de reînnoire este emisă cu ~15 zile înainte de data expirării serviciului. Termenul standard de plată pentru facturi este de 15 zile calendaristice de la emitere (dacă nu este specificat alt termen pe factură). Clientul trebuie să achite suma indicată până cel târziu la data scadenței înscrisă pe factură.
14.3. Neînnoirea și încetarea serviciului. Dacă un client nu dorește prelungirea unui serviciu, acesta este responsabil să notifice maghost cu cel puțin 15 zile înainte de data expirării (conform Secțiunii 12.1), printr-o cerere de anulare. În lipsa unei notificări de încetare în termen util, maghost va emite factura de reînnoire, iar clientul va fi responsabil de plata acesteia cel puțin pe o lună, chiar dacă nu mai dorește serviciul. Cu alte cuvinte, dacă omiteți să ne anunțați la timp și o nouă perioadă a început deja prin generarea facturii, veți datora contravaloarea perioadei respective (minim 1 lună), indiferent dacă veți folosi sau nu serviciul în continuare.
14.4. Monedă și taxe. Prețurile afișate pe site-ul maghost pot fi exprimate în EUR sau alte valute, însă facturarea pentru clienții din România se face în lei românești (RON). Conversia din EUR în RON, dacă este cazul, se realizează la cursul de schimb al băncii furnizorului (ex: cursul ING Bank din data de 10 a fiecărei luni) sau la un curs oficial apropiat, conform legislației. Toate facturile vor conține TVA conform cotei legale aplicabile (maghost este plătitor de TVA, Cod fiscal RO32115599). Clienții persoane juridice din UE, înregistrați în scop de TVA, care furnizează un cod valid de TVA intracomunitar pot beneficia de facturare fără TVA conform legislației (serviciu taxat invers). Clienții din afara UE vor fi facturați fără TVA.
14.5. Întârzierea plăților – penalizări. În cazul în care plata nu este efectuată până la scadență, maghost poate trimite notificări de reamintire la intervale regulate (ex: la 5 zile după scadență, apoi la 10 zile etc.). Dacă de la data scadentă trec 5 zile fără ca plata să fie încasată , contul de găzduire va fi suspendat temporar pentru neplată . Suspendarea înseamnă întreruperea accesului public la site și a altor servicii (emailuri, baze de date), până la achitarea sumei datorate. Vom păstra datele intacte pe server pe perioada suspendării (în limita a 30 de zile de la scadență). Dacă după 30 de zile de întârziere factura rămâne neplătită, contul va fi considerat abandonat și va fi reziliat (șters complet de pe server). Ștergerea datelor se va face fără obligația de a mai păstra vreo copie, așa cum este precizat la Secțiunea 12.3. Pe parcursul primelor 30 de zile de întârziere, clientul va continua să primească notificări (aproximativ la fiecare 5 zile) până la ștergerea contului.
În plus, pentru fiecare zi de întârziere la plată după depășirea termenului scadent, maghost își rezervă dreptul de a percepe penalități de întârziere de 0,5% pe zi din suma restantă, dar nu mai mult decât totalul sumei datorate. Aceste penalizări reflectă daune-interese moratorii pentru întârziere conform Codului Civil.
14.6. Reactivarea serviciului suspendat. După ce clientul efectuează plata integrală a tuturor sumelor datorate, serviciul suspendat pentru neplată va fi reactivat în cel mai scurt timp posibil (de regulă, în câteva ore de la confirmarea plății). Dacă contul a fost deja șters (după 30 zile întârziere), maghost nu garantează posibilitatea recuperării datelor. Totuși, dacă există backup-uri disponibile, la cererea clientului vom încerca restaurarea datelor dintr-o copie de siguranță mai veche. Atenție: Restaurarea contului șters din backup este un serviciu suplimentar, taxabil separat, iar succesul nu este garantat. Tariful depinde de tipul serviciului deținut anterior și volumul de date de recuperat (de exemplu, se pot percepe tarife per cont restaurat sau per server, conform ofertei noastre interne). Vom informa clientul despre costuri înainte de a efectua recuperarea, iar taxa se va aplica doar dacă recuperarea este reușită.
15. Domenii Web – Înregistrare, Utilizare și Reînnoire
Această secțiune stabilește termenii specifici pentru servicii de înregistrare și gestionare a numelor de domeniu prin maghost. Prin comandarea unui domeniu, clientul devine titularul acelui nume de domeniu (sau acționează în numele titularului, după caz), iar maghost acționează ca intermediar (registrar sau reseller) între client și Registrul oficial al domeniului (ROTLD pentru .ro, EURid pentru .eu, Verisign pentru .com etc.).
15.1. Eligibilitate și disponibilitate. Serviciul de înregistrare domenii este disponibil oricărei persoane fizice sau juridice care are capacitatea legală de a contracta, în conformitate cu regulile registrului specific pentru TLD-ul dorit. Domeniile sunt alocate de regulă după principiul „primul venit, primul servit” – dacă un nume de domeniu este liber în momentul cererii și se efectuează plata, acesta va fi înregistrat pe numele solicitantului. Clientul este responsabil să verifice disponibilitatea domeniului dorit înainte de a plasa comanda, folosind instrumentele puse la dispoziție (ex: căutarea de domenii de pe site-ul maghost).
15.2. Durata și reînnoirea domeniului. Domeniile se înregistrează pe o perioadă determinată, minim 1 an și maxim conform politicilor registrului pentru extensia respectivă (de exemplu, .ro se poate înregistra pe minim 1 an, .com până la 10 ani, etc.). Data expirării este comunicată clientului în panoul de administrare și în whois-ul domeniului. Reînnoirea este responsabilitatea clientului: înainte ca domeniul să expire, clientul trebuie să achite taxa de reînnoire dacă dorește menținerea proprietății asupra domeniului. Maghost trimite, de obicei, notificări de reînnoire cu 30, 15, 7 zile înainte de expirare, însă neplata la timp a reînnoirii poate duce la expirarea domeniului . Furnizorul nu poate fi tras la răspundere pentru pierderea dreptului asupra unui domeniu din cauza neplății taxei de reînnoire la termen. După expirare, majoritatea domeniilor intră într-o perioadă de grație (30-45 zile) în care pot fi reînnoite contra taxei obișnuite, urmată de o perioadă de răscumpărare (redemption, ~30 zile) în care pot fi reînnoite doar contra unor taxe substanțial mai mari impuse de registru. După aceste perioade, domeniul devine din nou liber pentru înregistrare de către terți.
15.3. Datele de înregistrare și confidențialitate. La înregistrarea unui domeniu, clientul trebuie să furnizeze date exacte și complete despre proprietar (registrant) și persoanele de contact (nume, adresă, email, telefon etc.), conform cerințelor registrului. Aceste date vor fi folosite pentru înregistrarea în baza de date WHOIS a registrului. Maghost tratează cu seriozitate protecția datelor cu caracter personal și va prelucra datele respective în conformitate cu politica de confidențialitate și reglementările GDPR. În funcție de extensie, anumite date pot fi publice în WHOIS (ex: pentru domeniile .ro, datele persoanelor fizice sunt în general protejate implicit, iar ale firmelor sunt publice). Serviciul de confidențializare WHOIS (WHOIS Privacy) : unde este disponibil, clientul poate opta pentru protejarea datelor sale de contact în WHOIS, contra unei taxe sau gratuit, după caz. Acest serviciu maschează informațiile personale ale proprietarului cu datele unui agent sau ale registrarului, conform politicilor TLD-ului.
15.4. Transferul și modificarea datelor domeniului. Clientul are dreptul să transfere domeniul către un alt registrar sau să schimbe titularul (transfer de proprietate) oricând, cu respectarea regulilor registrului specific. Pentru transferul către alt registrar (în special la domeniile internaționale .com, .net, .org etc.), este necesar codul de autorizare (EPP/Auth code) furnizat de maghost la cerere. Un domeniu nou înregistrat sau recent reînnoit poate avea o perioadă de blocare de 60 de zile în care nu poate fi transferat la alt registrar (politică ICANN aplicabilă la gTLD-uri). De asemenea, un domeniu expirat nu poate fi transferat până când nu este reactivat (reînnoit) la registrarul curent. Orice modificare a datelor de contact (whois) ale domeniului poate fi făcută de client prin panoul de administrare maghost sau printr-o solicitare scrisă la suport. Este important ca aceste date să rămână actualizate; în caz contrar, domeniul poate fi suspendat de registru (conform politicilor ICANN, datele de whois inexacte pot duce la deactivarea domeniului până la corectare).
15.5. Restricții la înregistrare și utilizare. Clientul garantează că înregistrarea și utilizarea domeniului nu încalcă drepturile nimănui și nu contravine legii. Nu este permisă înregistrarea de domenii care conțin denumiri protejate prin lege (mărci înregistrate aparținând altora, denumiri oficiale) dacă clientul nu are drepturile legale asupra acestora, sau termeni ofensatori și ilegali (ex: termeni care incită la ură). De asemenea, un domeniu achiziționat prin maghost nu trebuie utilizat pentru activități ilegale, phishing, trimitere de spam sau alte practici abuzive . Maghost își rezervă dreptul (prin intermediul registrarului partener) de a refuza, suspenda sau chiar anula o comandă de domeniu dacă consideră, în mod rezonabil, că aceasta încalcă regulile ICANN, regulile registrului național relevant sau legislația în vigoare. În astfel de cazuri, vom informa clientul și, dacă este posibil, vom oferi un alt nume de domeniu sau vom rambursa taxa plătită (dacă domeniul nu a fost încă înregistrat).
15.6. Domenii “premium”. Anumite nume de domenii sunt considerate Domenii Premium de către registrele lor sau de către proprietarii anteriori – de obicei, acestea sunt denumiri foarte scurte, generice sau cu valoare comercială ridicată. Prețul de achiziție al unui domeniu premium poate fi mult mai mare decât tariful standard și este stabilit de registru sau vânzătorul anterior, nu de maghost. Dacă un client solicită un astfel de domeniu, vom comunica costul special al domeniului (atât la înregistrare, cât și la reînnoire, care poate fi diferit de cel standard) pentru acceptul clientului, înainte de a finaliza comanda . Domeniile premium sunt oferite sub rezerva disponibilității în momentul plății și confirmării de către registru; simpla existență ca “disponibil” în interfața de căutare nu garantează că poate fi înregistrat până nu se finalizează plata și procesarea de către registru.
15.7. Reguli specifice pentru domenii naționale (ccTLD). Diverse extensii de țară au reguli particulare de înregistrare și reînnoire:
- Domenii .RO: Domeniile .ro se înregistrează prin ROTLD. Începând cu 01.03.2018, toate domeniile .ro (inclusiv cele care fuseseră la un moment dat promovate ca “pe viață”) necesită plata unei taxe de mentenanță anuală la data expirării. Domeniile .ro care au fost înregistrate înainte de 2018 cu “perioadă nedeterminată” au fost aduse la scadență și trebuie reînnoite anual pentru a rămâne active. Transferul unui domeniu .ro între registrari implică plata unei taxe de transfer (de ~5 Euro + TVA, stabilită de ROTLD) și este posibil oricând dacă domeniul este activ. Maghost a operat în trecut anumite înregistrări de domenii .ro anuale pe datele sale, însă în prezent toate domeniile .ro sunt sau pot fi trecute pe datele clientului. La înregistrarea sau administrarea unui domeniu .ro, se aplică Regulile de înregistrare ROTLD , disponibile public pe site-ul ROTLD.
- Domenii .EU: Domeniile .eu sunt administrate de registrul EURid. Înregistrarea și gestionarea lor se supun regulilor EURid , disponibile pe site-ul oficial. De exemplu, un aspect specific: proprietarul unui domeniu .eu trebuie să fie rezident al UE sau organizație cu sediul în UE.
- Domenii .ES: Domeniile .es (Spania) au o particularitate la reînnoire – aceasta trebuie efectuată cu minim 6 zile înainte de data expirării, altfel intră direct în starea de expirat și necesită procedura de restaurare cu cost suplimentar. Recomandăm de aceea reînnoirea timpurie a domeniilor .es.
- Domenii .HU: Domeniile .hu (Ungaria) necesită reînnoire cu minim 30 de zile înainte de expirare, altfel există riscul ca domeniul să intre în starea de “încetare” unde reactivarea presupune taxe de restaurare.
- Alte TLD-uri naționale: Multe alte extensii au propriile reguli – maghost va informa clientul despre orice cerințe speciale (ex: necesitatea unor documente pentru anumite țări, reguli privind setarea nameserverelor, perioade de grație diferite etc.) la momentul înregistrării.
15.8. Conflicte și răspundere privind domeniile. Maghost nu este responsabil pentru disputele legate de dreptul de utilizare sau proprietate asupra unui nume de domeniu. În cazul în care o terță parte formulează pretenții (de exemplu, invocând o marcă comercială asupra numelui), soluționarea disputei ține de părțile implicate, conform procedurilor UDRP (Uniform Domain-Name Dispute-Resolution Policy) sau altor prevederi legale aplicabile. Maghost va respecta deciziile autorităților competente sau ale tribunalelor arbitrale privind transferul, suspendarea sau anularea unui domeniu. De asemenea, maghost nu garantează că un domeniu comandat va rămâne disponibil până la momentul la care comanda este plătită și procesată integral – există posibilitatea ca altcineva să înregistreze același nume în intervalul dintre verificarea disponibilității și plata clientului. În astfel de cazuri rare, vom informa clientul și vom oferi fie un alt nume, fie rambursarea sumei plătite. Clientul este singurul responsabil pentru modul în care folosește domeniul după înregistrare și pentru conținutul găzduit la acel domeniu; utilizarea domeniului trebuie să respecte, în plus față de Termenii maghost, și politicile registrului și legislația relevantă.
15.9. Promoții de domenii gratuite. Ocazional, maghost poate oferi domenii gratuite la pachet cu anumite servicii (ex: un domeniu .ro gratuit la achiziția unui plan anual de hosting). În astfel de situații, gratuitatea se aplică de obicei doar la înregistrarea inițială pe 1 an. Reînnoirea domeniului gratuit se va face contra cost, la tariful normal de reînnoire pentru acea extensie, începând cu al doilea an. Dacă clientul decide să transfere un domeniu primit gratuit către un alt registrar înainte de împlinirea primului an (sau înainte de perioada minimă cerută de oferta promoțională), va trebui să achite valoarea taxei de înregistrare a domeniului respectiv (pe care a primit-o gratuit inițial). Această măsură previne abuzul de promoții și acoperă costurile suportate de maghost pentru acel domeniu.
16. Suspendarea Contului pentru Neplată
(Observație: Acest subiect a fost parțial acoperit la Secțiunea 14.5, însă îl detaliem separat pentru claritate.)
Dacă un client nu achită tarifele serviciilor la termenul scadent, se aplică următoarea procedură standard:
- După 5 zile de întârziere de la scadența unei facturi de prelungire, contul de găzduire (sau serviciul în cauză) va fi suspendat temporar pentru neplată. Suspendarea înseamnă că site-urile găzduite nu vor mai fi accesibile public, iar emailurile vor fi stocate dar nu vor mai fi livrate (sau vor fi returnate expeditorilor).
- După 30 de zile de întârziere , dacă plata nu a fost efectuată, contul este considerat abandonat și va fi șters definitiv de pe server (reziliere). În acest moment contractul încetează automat (vezi Secțiunea 12.3) și nu mai există obligația păstrării datelor.
- Notificări : Maghost trimite în această perioadă e-mailuri de reamintire la fiecare câteva zile (de ex. la 5 zile, 10 zile, 15 zile etc.) până la suspendare și apoi până la ștergere, pentru a avertiza clientul. Totuși, este responsabilitatea clientului să știe când îi expiră serviciul și să se asigure de plată dacă dorește continuarea serviciului.
Dacă clientul achită după suspendare dar înainte de ștergere (ex: la 10 zile întârziere), contul va fi reactivat complet, fără pierderi de date. Dacă plata vine după ce contul a fost deja șters (peste 30 zile întârziere), maghost va crea un cont nou (fără date) pentru client, iar restabilirea datelor vechi va depinde de existența unor backup-uri disponibile (vezi Secțiunea 14.6).
În cazul în care domeniul asociat unui serviciu este lăsat să expire (neplată) sau serviciul de găzduire este închis, maghost poate redirecționa temporar traficul către domeniul expirat către o pagină de parcare implicita (de exemplu, o pagină standard care indică faptul că domeniul nu este activ sau că serviciul a expirat). Această redirecționare va rămâne până când domeniul este reînnoit de client sau administrat de altcineva (de exemplu, dacă clientul modifică nameserverele către un alt host). Scopul acestei măsuri este informativ și comercial (pagina de parcare poate conține reclame sau informații despre maghost).
17. Garanția de Rambursare în 30 de Zile
Pentru a demonstra încrederea în calitatea serviciilor noastre, maghost oferă clienților o garanție de 30 de zile, “Banii înapoi” , aplicabilă pachetelor de găzduire partajată (shared) și anumitor servicii standard. Astfel, dacă un client nou nu este complet mulțumit de serviciul de hosting achiziționat, poate solicita rambursarea integrală a sumei plătite, în termen de 30 de zile de la data activării serviciului. Rambursarea va fi procesată fără întrebări suplimentare, însă cu respectarea condițiilor de mai jos.
17.1. Servicii acoperite și excepții. Garanția de 30 de zile se aplică în principal serviciilor de găzduire web (shared) . Nu se aplică sau pot exista excepții pentru:
- Taxele de înregistrare a domeniilor , naționale sau internaționale – odată ce un domeniu este înregistrat, taxa plătită nu mai poate fi recuperată de la registru, astfel încât costul domeniului nu este rambursabil. (Domeniul rămâne în proprietatea clientului până la expirare, chiar dacă serviciul de găzduire e anulat.)
- Servere dedicate și VPS – în general, costurile pentru servere dedicate fizice, respectiv servere VPS, nu sunt rambursabile prin această garanție. Motivul este că alocarea acestor resurse are costuri semnificative, iar ofertele pot fi personalizate. Totuși, maghost poate analiza individual solicitări de rambursare parțială pentru VPS-uri standard, dar nu garantează.
- Licențe software și servicii terțe: taxele achitate pentru licențe cPanel, Plesk, WHMCS, SSL, backup external sau orice alt serviciu opțional sau terț integrat nu fac obiectul rambursării. Acestea sunt achiziții definitive.
- Servicii de reseller – dacă ați achiziționat servicii în calitate de reseller (adică revindeți mai departe hosting-ul), garanția de 30 de zile nu se aplică acelor servicii comandate de dvs. pentru clienții dvs., ci numai eventual contului dvs. principal inițial (dacă e un plan de reseller standard).
- Alte oferte speciale sau unice: dacă ați beneficiat de o ofertă promoțională specială unde termenii garanției diferă (de ex: pachete cu reducere mare pot exclude rambursarea), se vor aplica condițiile comunicate în oferta respectivă.
Maghost va preciza în descrierea fiecărui serviciu dacă garanția de 30 de zile este valabilă sau nu, pentru a evita confuziile.
17.2. Condiții de eligibilitate pentru rambursare. Pentru a putea solicita banii înapoi în cadrul acestei garanții, clientul trebuie:
- Să fie un client nou pentru serviciul respectiv (garanția se oferă o singură dată per tip de serviciu per client). Dacă un client a mai folosit același serviciu înainte (ex: a cumpărat și rambursat un plan de hosting, apoi cumpără din nou), maghost își rezervă dreptul de a refuza a doua oară rambursarea.
- Să solicite în scris (email/tichet) anularea contului și rambursarea în maxim 30 de zile de la activarea inițială a serviciului. După 30 de zile, se consideră că perioada de probă s-a încheiat și nu mai este posibilă returnarea banilor (în afara condițiilor contractuale standard, dacă e cazul).
- Să nu se afle în situația de a fi încălcat Termenii și Condițiile maghost. Garanția nu este aplicabilă dacă clientul a încălcat regulile de utilizare acceptabilă , politica anti-spam sau alte prevederi, iar contul a fost suspendat/reziliat din acest motiv. Cu alte cuvinte, dacă maghost a închis contul din vina clientului (ex: pentru spam, abuz, activitate ilicită), clientul pierde dreptul la rambursare chiar dacă se află în primele 30 de zile.
- Să nu fi utilizat deja o parte semnificativă din resursele serviciului într-un mod care indică “consumarea și plecarea”. De exemplu, dacă s-a consumat deja peste 50% din traficul de date alocat pentru luna respectivă, maghost poate considera că serviciul a fost folosit intens și poate refuza rambursarea conform acestei garanții. Această prevedere are rolul de a preveni abuzul (folosirea aproape completă a serviciului și apoi cererea banilor înapoi).
17.3. Procesul de rambursare. După primirea cererii de rambursare și verificarea eligibilității conform punctelor de mai sus, maghost va aproba rambursarea și va returna suma plătită de client în contul din care a provenit plata inițială. Rambursarea se face, de regulă, prin aceeași metodă de plată folosită de client (ex: refund pe cardul de credit, transfer bancar etc.), în termen de 7-10 zile lucrătoare de la aprobare. Suma rambursată va exclude eventualele costuri nerefundabile (de ex: taxe de domenii, dacă acestea au fost incluse în pachet). Dacă plata a fost efectuată printr-un mijloc care nu permite ramburs (ex: SMS, card preplătit de unică folosință, criptomonede), maghost va oferi o metodă alternativă de returnare (ex: transfer bancar) sau credit în contul clientului, la alegerea clientului. Notă: Plățile efectuate prin SMS nu sunt rambursabile în general, din motive tehnice (de aceea nici nu recomandăm această metodă pentru sume mari).
18. Suport Tehnic și Asistență Client
18.1. Suport standard inclus. Toți clienții maghost care dețin un pachet de găzduire shared sau reseller, au înregistrat un domeniu prin noi sau au achiziționat un certificat SSL beneficiază de suport tehnic standard gratuit pentru acele servicii. Suportul tehnic standard acoperă asistența în probleme ce țin de funcționarea serviciului (serverul nu răspunde, erori de configurare pe server, întrebări privind utilizarea panoului de control, mici îndrumări privind setarea email etc.). Acest suport este disponibil prin sistemul de tichete (HelpDesk), email sau telefon, conform orarului afișat pe site (suportul esențial pentru avarii majore este 24/7, în timp ce consultanța generală poate fi limitată la program de lucru).
18.2. Servicii neadministrate (VPS/Servere dedicate). Serverele VPS fără management și serverele dedicate fără plan de asistență tehnică nu includ același nivel de suport tehnic standard ca la shared hosting. Pentru aceste servicii, maghost asigură în principiu: menținerea conectivității rețelei, accesul la server (prin panou sau remote), intervenții hardware (în cazul dedicated) și reboot la cerere. Configurarea software internă, administrarea sistemului de operare, securizarea și întreținerea aplicațiilor cad în sarcina clientului, dacă nu s-a achiziționat un pachet de administrare. Maghost oferă, pentru clienții de VPS și dedicated, opțiunea de a cumpăra separat planuri de administrare (management) care includ asistență tehnică extinsă și intervenții din partea echipei noastre, conform ofertelor afișate. Fără un astfel de plan, intervențiile tehnice la cerere pot fi tarifate orar.
18.3. Limitări ale suportului standard. Suportul tehnic gratuit nu include dezvoltarea web, depanarea codului specific al site-ului clientului, configurarea dispozitivelor locale ale clientului sau training în utilizarea unor tehnologii în afara serviciului. De exemplu, echipa noastră nu va scrie cod PHP pentru site-ul unui client și nu va configura de la distanță computerul clientului, dar va verifica dacă serverul nostru rulează corect serviciile necesare pentru site și va oferi informațiile necesare pentru ca clientul să-și configureze aplicațiile.
18.4. Asistență la migrare. Maghost poate oferi asistență în migrarea site-urilor către serverele noastre. În funcție de pachetul de găzduire, migrarea poate fi inclusă (ex: aducerea gratuită a unui site WordPress de la alt provider) sau poate fi un serviciu plătit. Chiar și când este inclusă sau achiziționată separat, migrarea se efectuează de regulă în zilele lucrătoare (luni-vineri) . În weekend (sâmbătă și duminică) nu se fac operațiuni de migrare decât în situații excepționale, pentru a proteja integritatea datelor. Clientul este rugat să programeze migrarea din timp și să comunice cu echipa noastră pentru o tranziție lină.
19. Modificarea Termenilor și Serviciilor
Maghost își rezervă dreptul de a modifica sau completa oricând prezentul document “Termeni și Condiții”, politicile de utilizare, precum și caracteristicile pachetelor de găzduire, tarifele sau orice alt conținut de pe site-ul maghost, în funcție de evoluția serviciilor și a cadrului legal. Orice modificare materială a Termenilor va fi adusă la cunoștința clienților prin publicarea pe site (la această pagină) și/sau prin notificări transmise prin email ori prin panoul de control al clientului. Vom actualiza de asemenea “Data ultimei modificări” notată la începutul documentului pentru transparență.
Continuitatea acordului: Modificările vor intra în vigoare de la data publicării sau de la o dată ulterioară specificată. Clienții existenți care continuă să utilizeze serviciile noastre după intrarea în vigoare a noilor termeni se consideră că au acceptat modificările . Dacă un client nu este de acord cu modificările, are opțiunea de a înceta utilizarea serviciilor și de a cere rezilierea contractului înainte ca noile condiții să se aplice în cazul său.
Este responsabilitatea clientului să verifice periodic această pagină pentru a fi la curent cu cea mai recentă versiune a Termenilor și Condițiilor.
(Ultima actualizare a Termenilor: Ianuarie 2025. Versiunea precedentă a Termenilor poate fi pusă la dispoziție, la cerere, sau consultată pe site-ul nostru, dacă este arhivată.)
20. Legea Aplicabilă și Soluționarea Disputelor
Prezentul acord este guvernat de legislația din România , în special de Codul Civil și legile speciale aplicabile comerțului electronic, serviciilor de găzduire și protecției consumatorilor. Orice neînțelegere apărută între maghost și client se va soluționa pe cale amiabilă, în spiritul colaborării. Dacă soluționarea pe cale amiabilă nu este posibilă, competența teritorială revine instanțelor judecătorești din jurisdicția sediului MAGIT’ST SRL (în prezent, Timișoara, România), cu excepția cazului în care legea prevede altfel pentru consumatori. Clienții persoane fizice (consumatori) beneficiază de prevederile legislației de protecție a consumatorilor din România (de exemplu, Ordonanța nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în contractele la distanță) și nici o prevedere din acești Termeni nu le va restrânge drepturile legale.
Consumatorii nemulțumiți pot depune plângere și la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) sau pot folosi platforma europeană de Soluționare Online a Disputelor (ODR). Totuși, apreciem oportunitatea de a rezolva direct eventualele probleme și vă încurajăm să ne contactați mai întâi pe noi pentru orice nemulțumire legată de servicii.
21. Contact și Informații Suplimentare
Pentru orice întrebări, clarificări sau solicitări legate de acești Termeni și Condiții sau de serviciile maghost, ne puteți contacta oricând la:
- Email: support@maghost.ro (suport tehnic general) / sales@maghost.ro (informații comerciale) / billing@maghost.ro (facturare) – în funcție de natura solicitării.
- Telefon: (+4) 0740 900 247 (număr disponibil pentru departamentul comercial și facturare în timpul programului de lucru, Luni-Vineri 9:00-18:00; asistența tehnică de urgență este disponibilă 24/7 prin ticket).
- Adresa poștală: MAGIT’ST SRL, Calea Stan Vidrighin nr. 14A, etaj 1, Timișoara, cod 300571, jud. Timiș, ROMÂNIA.
Ne angajăm să răspundem prompt tuturor solicitărilor și să oferim suportul necesar pentru o colaborare cât mai satisfăcătoare. Vă mulțumim că ați ales maghost ca partener de găzduire web și vă asigurăm că vom depune toate eforturile pentru a vă oferi servicii de înaltă calitate!